7 שלבים לפרסום ממומן בפייסבוק

יותר משני מיליארד איש משתמשים בפייסבוק מדי חודש, וזה מאפשר לנו למצוא כל סוג קהל שנרצה להגיע אליו.
פייסבוק מציעים פתרונות פרסום לכל רמת מומחיות. ניתן ליצור ולהפעיל קמפיינים באמצעות כלים מגוונים, ולעקוב אחר הביצועים שלהם בעזרת דוחות ברורים.

שלב א: בחירת מטרה
כדי לבחור את מטרת המודעה הנכונה, השיבו לשאלה "מה התוצאה החשובה ביותר שאני רוצה לקבל מהמודעה?"

סוגי מטרות:
הגברת מודעות
1. הגברת מודעות למותג- כדי להגביר את המודעות הכוללת למותג, הציגו את המודעות לאנשים שסביר יותר להניח שישימו לב אליהן.
2. תפוצה- הציגו מודעות למספר רב ככל האפשר של אנשים בקהל, תוך שמירה על מסגרת התקציב. ניתן גם לבחור להגיע רק לאנשים הקרובים למקומות שבהם העסק פועל.

שיקול

1. התקנות אפליקציה- הגדלת כמות ההתקנות של האפליקציה באמצעות קישור ישיר ל-App Store ולחנות Google Play.
2. תנועה- הגדילו את מספר האנשים שמבקרים באתר, באפליקציה או בשיחה שלכם ב-Messenger, והגבירו את הסבירות לכך שהם יבצעו פעולה בעלת ערך כשיגיעו לשם.
3. יצירת לידים- אפשרו לאנשים שמתעניינים בעסק שלכם לקבל עליו מידע נוסף בקלות. עודדו אותם להירשם לקבלת מידע נוסף או לבלות זמן באתר שלכם.
4. הודעות- עודדו אנשים לפתוח עוד אינטראקציות ב-Messenger. כדי שתוכלו להשיב על שאלות, לאסוף לידים ולהגדיל את המכירות.
5. מעורבות- עודדו אנשים נוספים לעקוב אחרי הדף שלכם או לקיים אינטראקציה עם הפוסטים שלכם באמצעות תגובות, שיתופים ולייקים.
6. צפיות בסרטון- הציגו את הסרטונים שלכם לאנשים שסביר ביותר שיתעניינו בהם ויצפו בהם עד הסוף.

המרה
1. המרות: אתם מעוניינים להשיג רכישות, לידים, הרשמות או המרות מסוג אחר, מטרה זו מעודדת אנשים לנקוט פעולה.
2. ביקורים בחנות: הגדילו את נפח הביקורים בחנות, את נפח המכירות ואת הנפח של פעולות חשובות אחרות במיקומי החנויות הפיזיות.
3. מכירות מקטלוג: כדי למכור יותר מוצרים מהמלאי, קדמו באופן אוטומטי את המוצרים הרלוונטיים ביותר.

שלב ב: בחירת קהל

בעזרת המידע שיש לכם על האנשים שאליהם אתם רוצים להגיע, כגון מיקום, גיל ופרטים נוספים, בחרו את הנתונים הדמוגרפיים, תחומי העניין וההתנהגויות המייצגים את הקהל בצורה הטובה ביותר.

סוגי קהלים:
1. קהלי בסיס: הגדרת קהל על סמך קריטריונים כמו תחומי עניין, גיל, גאוגרפיה ועוד.
2. קהלים מותאמים אישית: כדאי להתחבר לאנשים שכבר הביעו עניין בעסק או במוצר שלך באמצעות קהלים מותאמים אישית. ניתן ליצור קהל מאנשי הקשר המהווים לקוחות, מתנועה באתר.
3. קהלים דומים: הגיעו לאנשים חדשים שתחומי העניין שלהם דומים לאלה של הלקוחות הטובים ביותר שלכם.

שלב ג: בחירה היכן להציג את המודעה
בשלב הבא, בחרו היכן אתם רוצים להציג את המודעה – בפייסבוק, באינסטגרם, ב-Messenger, ב-Audience Network או בכל המיקומים. בשלב זה ניתן גם לבחור להציג מודעות במכשירים ניידים ספציפיים.

מיקומי מודעות:

פידים
– ניוז פיד של פייסבוק
– הפיד של אינסטגרם
– פידים של סרטונים בפייסבוק
– העמודה השמאלית בפייסבוק
– גילוי באינסטגרם
– חנות אינסטגרם
– הדואר הנכנס של מסנג'ר

סטוריז
– הסטורי של פייסבוק
– הסטורי של אינסטגרם
– מסנג'ר סטורי

תוכן מוזרם
– סרטונים מוזרמים בפייסבוק
– סרטונים מוזרמים באינסטגרם
– אינטגרם רילס

חיפוש
– תוצאות חיפוש בפייסבוק

הודעות
– הודעות ממומנות במסנג'ר

מאמרים
– מאמרים מיידיים בפייסבוק

אפליקציות
– מודעות מקומיות, מודעות באנר ומודעות ביניים ברשת קהלים
– סרטונים מתוגמלים ברשת קהלים

שלב ד: קבעת תקציב
הזינו את התקציב היומי או הכולל ואת פרק הזמן שבו אתם רוצים להציג את המודעות. מגבלות אלה מבטיחות שלעולם לא תוציאו יותר מהסכום שמתאים לכם.
המכירה הפומבית של המודעות קובעת אילו מודעות יוצגו לאילו אנשים. באמצעות המידע שאתם מספקים בתהליך יצירת המודעה, המכירה הפומבית מציגה את המודעה שלכם לאנשים שסביר ביותר שיתעניינו בה, במחיר שהצעתם או פחות, ולעולם לא במחיר גבוה יותר.

שלב ה: בחירת פורמט
בחרו מבין מגוון הפורמטים הבאים, אפשר לבחור להציג במודעה תמונה אחת או סרטון אחד, או להשתמש בפורמט מרווח יותר המכיל כמה תמונות.

תמונה
מודעות תמונה מציעות פורמט פשוט ונקי להצגת תמונות וטקסטים שיעוררו עניין. ספרו מי אתם ומה אתם עושים באמצעות תמונות או איורים באיכות גבוהה.

סרטון
ספרו את הסיפור שלכם באמצעות מראה חזותי, קול ותנועה. תוכלו ליצור מודעות סרטון במגוון אורכים וסגנונות.

סטוריז
סטוריז הם חוויה הניתנת להתאמה אישית. התחברו לדברים שהלקוחות הכי אוהבים ועודדו אותם לבצע פעולה בנייד.

מסנג'ר
מודעות מסנג'ר עוזרות לאנשים להתחיל שיחות עם העסק שלכם. צרו קשר אישי עם לקוחות קיימים או פוטנציאליים.

קרוסלה
מודעות קרוסלה מאפשרות להציג עד עשר תמונות או סרטונים במודעה אחת, עם קישור נפרד לכל תמונה או סרטון.

מצגת
מודעות מצגת הן מודעות דמוי-סרטון הכוללות תנועה, קול וטקסט.

אוסף
מודעות אוסף מאפשרות לאנשים לגלות את הדברים שאתם מציעים, לעיין בהם ולקנות אותם.

מודעות שאפשר לשחק בתוכן
מודעות שאפשר לשחק בתוכן מציעות לאנשים תצוגה מקדימה אינטראקטיבית לפני שהם מורידים אפליקציה.

שלב ו: הגשת המודעה
המודעה תוגש במכירה פומבית של מודעות כדי לקבוע מהי המודעה הטובה ביותר להציג לאדם בנקודת זמן נתונה. המודעה המנצחת מגדילה את הערך לאנשים ולעסקים.
איך נקבע הזוכה של המכירה הפומבית?
הערך הכולל הוא שילוב של שלושה גורמים עיקריים:
– הצעת מחיר
– שיעורי פעולה משוערים, במילים אחרות, הסבירות שהצגת מודעה לאדם מסוים מובילה לתוצאות הרצויות של המפרסם.
– איכות המודעה

שלב ז': מדידה וניהול המודעה
כשהמודעה תוצג, תוכלו לעקוב אחר הביצועים ולערוך את הקמפיין ב'מנהל המודעות'. בדקו אם גרסה אחת של המודעה משיגה תוצאות טובות יותר מאחרת, או אם המודעה מוצגת ביעילות, ובצעו שינויים והתאמות לפי הצורך.

סטודיו שושן- בנייה ועיצוב אתרים

מוטי שושן

מנהל הסטודיו, מתמחה בבנייה ועיצוב אתרים וחנויות אינטרנטיות. בעל נסיון של 10 שנים בליווי עסקים וסקרנות רבה ללמידה והתחדשות. מלווה תהליכים משלב הרעיון, דרך אפיון, עיצוב ופיתוח.