קידום אתרים אורגני בגוגל (SEO)

מוטי שושן | מנהל הסטודיו

קידום אורגני

לפי האני מאמין של גוגל, על מנת להיות מנוע החיפוש הטוב ביותר, עליו להעניק את חוויית המשתמש הטובה ביותר.
ולכן, אתר שיעניק חוויית משתמש טובה, יהיה אתר שיקודם. במידה וניישר קו מול הדרישות של גוגל, והאתר שלנו יספק חוויית משתמש טובה, האלגוריתם של גוגל יקדם את האתר בצורה אורגנית במנועי החיפוש.

פעולות שיש לבצע לפי שמתחילים:

מחקר מילות מפתח

המטרה במחקר מילות מפתח, להבטיח שהמאמץ שנשקיע בתהליך הקידום האורגני שלנו יהיה עבור מילות מפתח בעלות ערך חיפוש, כדאיות ורלוונטיות לעסק שאנו מקדמים.
הדרך הנכונה ביותר לקדם ביטויי מפתח רבים היא לקדם כל ביטוי בעמוד נפרד.

כלים לחיפוש  מילות מפתח:

google suggest– כלי זה מציע עבורנו השלמות לפי ערך חיפוש שאנשים בצעו בעבר.

Google search related terms– אלו חיפושים רלוונטיים שאנשים חיפשו סביב הנישה של בניית אתרים (ממוקם בתחתית העמוד של גוגל).

האתר של נייל פטל–  כלי זה מאפשר לנו לדעת כמה חיפושים ישנם עבור כל מילת מפתח ומהי כמות התחרות עבור מילה זו. מדובר בכלי לא הכי מדויק אבל ניתן ללמוד ממנו המון.

הכלי של גוגל אדס

ניתן להזין את מילת המפתח הבסיסית שלנו, לאחר מכן גוגל תפלוט לנו דוח מפורט של כל מילות המפתח שאנו מחפשים בהקשר למילת המפתח הזו. בדוח זה, יוצגו בפנינו מילות מפתח הקשורות לביטוי שהזנו ואת כמות החיפושים החודשית. למי שאין חשבון גוגל אד פעיל ,כמות החיפושים החודשית תוצג בטווחים של 10-100, 100-1000, 1000-10,000.
עם חשבון פעיל, יוצגו בפנינו מספקים מדויקים.
ניווט למערכת: יש להיכנס למערכת > כלים והגדרות > הכלי לתכנון מילות מפתח > רוצה לגלות מילות מפתח חדשות


כיצד נמדדת חוויית משתמש טובה:

חוויית משתמש טובה מתחלקת לשתיים, הצד הטכני והצד של התוכן:

1. תוכן- הערך של התוכן באתר
2. טכני- ביצועי האתר

החלק של התוכן בעבודת ה seo

על התוכן להיות רלוונטי לחיפוש, עדכני, ענייני ונוח לצריכה.
רצוי לחלק את התוכן לפסקאות נוחות, להציג תמונות להמחשה והדרכות וידאו ערוכות ונגישות.
כל זאת ועוד, מביא את הגולשים לפקוד את האתר ולשהות בו זמן ארוך, הם ימנעו מלנטוש אותו מידית, יהיו תגובתיים לתוכן, ישתפו וימליצו.

גידול התנועה לאתר והמעורבות הגדולה של המשתמשים לאור איכות התוכן, יעיד בפני גוגל שהאתר מעניק ערך רב, ויעודד אותו לקדם את האתר בתוצאות החיפוש.

1. העניקו ערך אמיתי- דמיינו מה אתם הייתם רוצים לקבל לו הייתם מחפשים את הביטוי אותו ברצונכם לקדם.
2. שלבו תמונות ווידאו לטובת המחשה טובה יותר של התוכן.
3. בדקו איפה המתחרים שלכם פשלו והשלימו את הפער החסר.

טקסטים:

1. על מילת המפתח להופיע בכל כותרת ופסקה בטקסט.
2. טקסט רב בעמוד תורם ל seo- אל תחסכו בתוכן. חלקו את התוכן לפסקאות באורך נוח לקריאה.
3. אל תעתיקו תוכן מאתרים אחרים, גוגל עשויה לזהות זאת ולא לקדם אתכם.

 

תמונות:

רצוי לעשות שימוש בתמונות הממחישות בצורה טובה את מהות התוכן-
להלן מאגרי תמונות חינמיות ובתשלום:

pexels
pixabay
pngtree
freepik

וידאו

וידאו משאיר את המשתמשים זמן רב יותר באתר ומעודד מעורבות מצדם ועל כן הוא תוכן מעולה.

החלק הטכני בעבודת ה SEO

1. כותרות ותיאורים בהצגת האתר בגוגל: שם עלינו להטמיע את מילת המפתח (ניתן לבצע זאת בעזרת התוסף yoast seo).
2. לשלב את מילת המפתח בכתובת ה url של העמוד הרלוונטי . לדוגמה:  shushan.org.il/xxxxxx
3. יצירת "טקסט אלטרנטיבי" לכל התמונות באתר, הטקס צריך לכלול את מילת המפתח.
4. תגיות html והיררכיית אתר- בנייה של כותרות ופסקאות ברמת היררכית יכולה להשפיע על הקידום האורגני והוספת מילות המפתח בכותרות ובפסקאות.
5. קטגוריות באתר- יצירת קטגוריות ושיוך תוכן האתר לקטגוריה המתאימה. תהליך זה מאפשר לגוגל להבין את ההיררכיה באתר.
6. קישורים:

  • קישורים פנימיים באתר- תפקידם לחבר בין תכנים באתר, לתכנים אחרים באותו האתר. את הקישורים יש להוציא מתוך מילת המפתח.
  • קישורים יוצאים מהאתר- גוגל מפרשת את זה כפעולה חיובית מכיוון שניתן דגש על מתן אינפורמציה.
  • קישורים נכנסים- ישנם מספר דרכים לייצר קישורים נכנסים:
    1. יצירת תוכן מעולה ובכך לגרום לאנשים לרצות לשתף את התוכן של האתר.
    2. שיתופי פעולה בין אתרים- אתר x מקשר לאתר y, אתר y מקשר לאתר z, ואתר z מקשר בחזרה לאתר x.
    שימו לב שפעולה זאת מצריכה צלע שלישית מכיוון שגוגל תזהה חילופי קישורים בין שני אתרים בלבד ולא תתייחס לפעולה.
    ניתן לאתר אנשים המעוניינים בחילופי קישורים בקבוצת הפייסבוק "החלפת קישורים".
    3. רכישת קישורים- ניתן לרכוש קישורים נכנסים מאתרים פופולריים או מחברות שמנהלות מספר אתרי תוכן.

לסיכום

קידום האתר בגוגל אינו תהליך מסובך, אך נדרש ידע וניסיון כמו בכל תחום אחר.
בנוסף, רצוי לזכור ששימוש בריא במוח ובהגיון יכול לעזור לכם רבות בעולם הקידום האורגני.

מנהל הסטודיו // מוטי שושן

מתמחה בפיתוח ועיצוב אתרים וחנויות אינטרנטיות. בעל ניסיון של 10 שנים בליווי עסקים וסקרנות רבה ללמידה והתחדשות. יוצר אתרים שעוזרים למכור מוצר או שירות, לבנות מותג, לתקשר בצורה יעילה יותר או פשוט להיראות ממש מגניב.

עוד ממרכז הידע

דילוג לתוכן