Utm- הכלי שיעזור לנו לעקוב אחרי מקור תנועה של גולשים באתר שלנו

מוטי שושן | מנהל הסטודיו

UTM נרכשה על ידי גוגל בשנת 2005. גוגל שילבה אז את הטכנולוגיה של Urchin במה שאנו מכירים כיום כגוגל אנליטיקס. פרמטרים של UTM הם פשוט תגים שניתן לצרף לכתובת URL כדי לעזור לעקוב אחר הביצועים של קמפיינים שיווקיים ולמדוד אותם.

למרות שגוגל אנליטיקס הוא בהחלט כלי בעל יכולות מופלאות, לעיתים גם הוא נופל וכושל בזיהוי מקורות תנועה. בדיוק בשביל זה נוצרה שיטת התיוג UTM.

השימוש בגוגל אנליטיקס נועד כדי לנתח דוחות של ביצועי האתר והקמפיינים שלנו. הדו”ח העיקרי הוא דו”ח צירוף המשתמשים >> כלל התנועה >> מקור / אמצעי הגעה לאתר.

דו”ח צירוף המשתמשים

דוח זה מספק מידע חשוב על מקורות התנועה שמגיעים לאתר שלך, מאיזה אמצעי הגעה הגיעו, ואיך הם השתמשו באתר בכלליות.

הדוח מאפשר לך לעקוב אחרי מצב התנועה שלך ולהבין איך המשתמשים מוצאים את האתר שלך.
הדוח יכול לספק מידע כמו משך השהייה, מספר עמודים נצפים, וכדומה.

בכך, הדוח מאפשר לך לערוך קמפיינים פרסומיים, לכוון את המשאבים שלך, ולהבין אילו מקורות הם הכי יעילים בפרסום שלך. הדוח מהווה כלי אינטימטיבי לקבלת הבנה מעמיקה וממוקדת על השימוש שהמשתמשים עושים באתר שלך ומאיזו מקורות הם מגיעים.

מתי נשתמש ב utm?

מקורות התנועה הם מגוונים’ החל גוגל אורגני, דרך קמפיינים ממומנים בגוגל, ועד לתנועה שמגיע מפייסבוק.  הבעיה מתחילה כאשר ערוץ מסוים מפנה לאתר שלנו משתמשים דרך הרבה מאוד מקורות. לדוגמה קמפיינים ממומנים בפייסבוק.

כאשר אנחנו מנהלים קמפיינים בפייסבוק, אנחנו לרוב נריץ במקביל מספר קמפיינים. בסופו של דבר, כל מודעה שמופיעה בפני המשתמשים היא מקור תנועה בעצמה. על כן, לאור מגוון מקורות התנועה– ההתנהגות של המשתמשים המגיעים ממקורות אלו היא שונה.

לכן, כל עוד אנחנו לא נעשה שימוש -UTM, יהיה “מיקס” של מקורות התנועה שהגיע מפייסבוק ובדוחות התנועה שלש גוגל אנליטיקס אנחנו נוכל להתרשם רק ממקור כללי אחד בשם facebook referral. ועל כן, לא תוכלו להבדיל בין הביצועים של המודעות השונות שהביאו תנועה מפייסבוק.

UTM: מאפשר לצבוע קישורים מכל מקור תנועה, ולייצר הבדלים בדוחות של גוגל אנליטיקס

 

כיצד ממלאים את השדות באתר של utm

website URL

מזינים את הקישור של הדף שאליו אתם רוצים לקשר את המודעה.

campaign ID
אפשר לדלג

campaign source
פרמטר חובה לתיוג באמצעותו בודקים מי שלח את התנועה לאתר או לחנות באינטרנט, למשל גוגל, אינסטגרם, לינקדאין, פייסבוק וכדומה.

campaign medium
רישמו כיצד המשתמש הגיע לאתר, למשל האם הגולש הגיע לחנות דרך חיפוש בגוגל, דרך קמפיין ממומן וכיוצא בזה. אמצעי ההגעה בתגית זו יכולים להיות אורגני, ממומן, פרסום באמצעות באנרים, שיווק שותפים או ניוזלטר.
campaign name
ניתן להעתיק את כל מה שכתבתם ב-campaign medium.

campaign term
ניטור ולמעקב אחרי מילות מפתח כדי להבין איזה ביטויים תורמים לתנועה גדולה יותר של גולשים לחנות ואיזה מילות מפתח תורמות לשיפור ביחס ההמרה (אפשר לוותר על השדה הזה)

content campaign
מאפשר לבדוק איזה מודעה הכי יעילה (אפשר לוותר על השדה הזה)

utm

כדי לבדוק אם הקישור עובד, תוכלו פשוט להעתיק אותו ולהדביק אותו בדפדפן ובעצם לגלוש באתר שלכם דרכו. במקביל, גשו לגוגל אנליטיקס >> דו”ח זמן אמת >> מקור תנועה ותראו שאתם ממש מזהים את הקישור המקודד שלכם.

מנהל הסטודיו // מוטי שושן

מתמחה בפיתוח ועיצוב אתרים וחנויות אינטרנטיות. בעל ניסיון של 10 שנים בליווי עסקים וסקרנות רבה ללמידה והתחדשות. יוצר אתרים שעוזרים למכור מוצר או שירות, לבנות מותג, לתקשר בצורה יעילה יותר או פשוט להיראות ממש מגניב.

עוד ממרכז הידע

דילוג לתוכן