מערכת הפרסום של גוגל מאפשרת למפרסמים למשוך תנועה של לקוחות פוטנציאלים באמצעות רשת הפרסום על ידי הצגת מודעות המפנות לאתרים או עמודי נחיתה בעבור כל מילת חיפוש. קידום ממומן בגוגל עובד בשיטת ה PPC-Pay Per Click כלומר, שהמפרסמים משלמים רק בעבור המודעות שהגולשים בסופו של דבר הקליקו עליהן.
יתרונות
1. ניתן להציג את האתר בתוצאות הראשונות של גוגל ללא קשר למצב של האתר בתוצאות האורגניות.
2. תשלום עבור תוצאות בלבד.
3. סוגי אסטרטגיות:
אסטרטגיית פול– הלקוחות אקטיביים, הם יוצרים את החיפוש, ואנחנו נמצאים במקום הנכון ובזמן הנכון עבורם.
אסטרטגיית פוש– אנחנו כמפרסמים דוחפים לקהל היעד שלנו פרסומות. פופולרי בעיקר ברשתות המדיה ויוטיוב.
4. יכולת לפיתוח מודעות דינמיות
5. שליטה מלאה בהצעת המחיר לקליק- זה לא אומר שגוגל תכבד את זה כי מתקיים מכרז על כל מילות מפתח. התחרות יוצרת ביקוש למילות מפתח ובמידה ויציעו הצעות גבוהות יותר אז המודעה שלנו יכולה לא להיחשף.
6. גוגל לא תגבה יותר ממה שצריך כדי להציב את האתר במיקום האופטימלי ביחס להצעת המחיר.
כלומר, במידה והגדרתי 8 ₪ לקליק, ובפעול אצטרך לשלם רק 6 שקלים על מנת להיות במקום הראשון, אז גוגל לא תגבה מעבר ל 6 ₪.
חסרונות
1. כמות מוגבלת של חיפושים בחודש מצד הגולשים.
2. מחיר לקליק גבוה יותר בהשוואה לפייסבוק.
3. שליטה חלקית בהצעת המחיר ליום.
4. רק עד 4 מודעות נחשפות בתוצאות הראשונות בגוגל.
סוגי הקמפיינים:
רשת החיפוש (search)
היכולת להשפיע על סדר התוצאות בחיפוש בגוגל. הצבת מודעה אשר מופעלת על ידי חיפוש מילת מפתח.
רשת המדיה gdn
הצגה של מודעות באנרים שעושים שיתוף פעולה עם גוגל (האתרים משכירים שטח פרסום לגוגל ובכך נהנים מעמלה).
וידאו
פרסום ביוטיוב ובאתר שמקיימים שת"פ עם גוגל.
שופינג
קמפיין שניתן לנהל רק עבור אתרי איקומרס. מאפשר להציג באופן ויזואלי את הסחורה שלנו.
קמפיין אפליקציות
מאפשר לקדם אפליקציות ולהוריד אותם ישירות מתוך התוצאות של גוגל.
הבסיס להצלחת הקמפיין: יצירת חוויית משתמש
חוויית משתמש
1. דף נחיתה
2. הקשר בין מילת המפתח למודעה
3. שיעור ההקלקה
כיצד ניתן לבצע מחקר מילות מפתח בגוגל אד ומהם הדגשים למחקר נכון?
כאשר אנו מבצעים מחקר מילות מפתח בגוגל אד, אנו גם יוצרים הזדמנות למיין מילות מפתח לקבוצות מודעות שונות.
למה שנרצה ליצור קבוצות מודעות שונות?
חלוקה נכונה, תסייע לנו להתאים את מילות המפתח לקבוצה הנכונה, ובכך לבנות מודעות בעלות התאמה גבוהה יותר.
ככל שהקשר מין מילת המפתח (אשר נמצאות בקבוצת המודעות), לטקסט של המודעה יהיה חזק יותר, כך ציון האיכות יהיה גבוה יותר.
הכלי לתכנון מילות מפתח
כלי זה מאפשר לנו לגלות שני דברים:
1. קבלת נפח חיפוש ותחזיות
התחזית הזאת מציגה תכנית כלשהי שגוגל יוצרת ומראה תחזית כללית של ביטויים שאנו מבקשים לבדוק. עם זאת, לא ניתן באמת לחזות קמפיין מראש כי זה תלוי בהרבה ממדדים, כמו למשל איכות דף הנחיתה, תחרות, מידת הקריאייטיב ועוד.
לדוגמה: הביטוי "בניית אתרים", על פי גוגל, יביא את התחזית החודשית הבאה:
2. הכלי לגילוי מילות מפתח חדשות
ניתן להזין את מילת המפתח הבסיסית שלנו, לאחר מכן גוגל תפלוט לנו דוח מפורט של כל מילות המפתח שאנו מחפשים בהקשר למילת המפתח הזו. וגם תציג לנו מידע נוסף כמו מידת התחרות ומחיר לכל קליק.
בדוגמה הבאה ביססתי את מחקר מילות המפתח על שני הביטויים הנ"ל-
– בניית אתרים
– בניית אתר בוורדפרס
תוספי מודעות
גוגל מאפשרת לנו להוסיף תוספי מידע למודעות שלנו.
ההיגיון שעומד מאחורי זה
תוספי המודעות הם למעשה תוספי מידע (שיפור חוויית המשתמש) + הוספת נפח למודעה (היא תראה גדולה יותר). התוספים משפרים משמעותית את הקמפיין.
דוגמאות לתוספי מודעות:
תוסף sitelink– קישורים פנימיים
תוספי Sitelinks דינמיים הם פורמט אוטומטי של תוספים שבעזרתם אנשים שמחפשים ב-Google יכולים להתחבר ישירות מהמודעה לפריט או למידע שמעניין אותם באתר שלך. הם מספקים קישורי Sitelink איכותיים שרלוונטיים למודעות החיפוש.
תוסף "יתרונות מרכזיים"
תוספי יתרונות מרכזיים מאפשרים לקדם מבצעים ייחודיים בקרב הקונים, כמו משלוח חינם או שירות לקוחות שפעיל 24 שעות. כשהלקוחות רואים את המודעות, הם מקבלים מידע מפורט על העסק ועל המוצרים והשירותים שמוצעים בו.
תוסף שיחה
תוספי שיחה מאפשרים להציג מספרי טלפון במודעות, וכך להגדיל משמעותית את שיעורי הקליקים. אנשים יכולים ללחוץ על לחצן כדי להתקשר ישירות אל העסק. ובכך ניתן להגביר את רמת העניין של הלקוחות במודעות ולהגדיל את הסיכויים לקבל המרות.
תוסף "מידע מובנה"
באמצעות תוספי מידע מובנים, אפשר להדגיש היבטים ספציפיים של המוצרים או השירותים שלכם. תוספי מידע מובנים מוצגים מתחת לטקסט המודעה בצורה של כותרת (לדוגמה, "יעדים בעולם") ושל רשימת ערכים (לדוגמה, "הוואי, קוסטה ריקה, דרום אפריקה").
לסיכום
קידום ממומן הוא אופציה טובה לבעלי אתרי אינטרנט חדשים שמעוניינים להזרים קהל גולשים אל האתר שלהם באופן מיידי. כמו כן, ניהול קמפיין ממומן יכול להתאים לעסק זמני, שלא מעוניין לייצר נכס לאורך זמן, ובתנאי שהמרווחים שלו מאפשרים זאת.