חשיבותם של קישורים חיצוניים לתהליך הקידום האורגני של האתר

קידום אתרים אורגני מורכב ממגוון של פעולות שונות שנעשות בתוך וגם מחוץ לאתר, וכל זאת כדי לשפר את חווית המשתמש של הגולשים שמגיעים לאתר.
ישנן כמה פעולות קידום אתרים שהפכו להיות דיפולטיביות בכל הנוגע לקידום אתר מוצלח, שאחת מהן היא עניין הקישורים החיצוניים שנוכחים במיקומים שונים ברחבי הרשת ומובילים אל האתר שלנו.

למעשה, קישורים חיצוניים הם קישורים שקיימים באתרים ודפי אינטרנט שונים ברחבי הרשת, שלחיצה עליהם מובילה את הגולשים ישירות אל האתר שלנו.

כאשר גוגל מזהים כי קיימים אתרים שונים בהם מוטמעים קישורים המובילים אל האתר שלנו, זוהי מעין הוכחה עבורם כי האתר שלנו מבוסס בתחום שלו ובעל המלצות רבות מאתרים שונים שקיימים ברשת. ניתן לומר למעשה כי אותם קישורים חיצוניים הם המלצות על האתר שלנו, ככל שיש יותר המלצות ברחבי הרשת כך האתר שלנו יכול להתחזק ולקבל משמעות עבור הדירוג של גוגל במנוע החיפוש.

קישורים מאתרים חיצוניים מתחלקים לשניים dofollow ו nofollow והם משפיעים בצורה שונה על דירוג האתר.

קישורי DoFollow
אלו למעשה מרבית הקישורים הנמצאים ברשת. קישורים אלו מעבירים כוח מאתר אחד לאתר אחר, מבחינת היחס של גוגל אל הקישור.
עמוד שמקבל הרבה קישורים עשוי להיות מקודם יותר בגוגל.
חשוב לציין כי גוגל בוחנים בעיקר את טיב הקישורים (איכות, רמת שימוש ע”י הגולשים ועוד) ולא רק את כמותם.

קישור Nofollow
הוא קישור רגיל שבהקלקה יעביר את הגולש לאתר, אבל יעילותו למטרת קידום אתרים מוטלת בספק. כלומר, כאשר גוגל יסרוק את הרשת וייתקל בקישור שכזה, הוא אמנם יאנדקס את העמוד שבקישור, אולם לקישור הזה לא יינתן שום משקל בהיבט של דירוג האתר בין תוצאות החיפוש של גוגל.
עם זאת, קישורי  nofollow כן יכולים לעזור לקידום האתר על ידי חשיפת המותג שלכם, הפניית תנועה לאתר, ואף תורמים לזמן השהייה הכללי באתר.
כאשר אנו הופכים קישור לNOFOLLOW  אנו בעצם מודיעים למנועי החיפוש "אני לא מעוניין להעביר חלק מכוחי אל האתר הזה שאני מקשר אליו, אני רק רוצה שהגולשים ידעו שקיים אתר כזה ויוכלו לגשת אליו".

10 דרכים להשיג קישורים חיצוניים 

1. מאמרי אורח

מאמרי אורח של מומחים בתחומם הם דרך שיווקית חינמית יעילה מאוד. ככל שהאתר שבו אתם מעוניינים לפרסם את המאמר נחשב למותג גדול יותר, סמכותי בתחומו ויש בו כמות גולשים גדולה מאוד, כך הקישור שלכם יהיה חזק יותר. כמו כן, בדרך זו אפשר להשיג תנועה לאתר שלכם. ברגע שהשם שלכם מופיע במקום שיש לו מוניטין גדל, כך זה תורם למוניטין והמומחיות שלהם.

2. פורומים

מומלץ למצוא את הזירות המקוונות בהם פעילים הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ולהצטרף לקבוצות הפייסבוק והפורומים הרלוונטיים
דרך טובה היא לקרוא את הדיונים השונים, להכיר את הרוחות שנושבות בקהל, לשאול שאלות, להשתתף בצורה מתונה ולשלב בעדינות ובאינטליגנטיות קישורים מתאימים. עם זאת, חשוב להדגיש כי קישורים חיצוניים מרשתות חברתיות הם קישורי nofollow  ואינם מעלים את הדירוג של האתר בפני גוגל, אבל כן מביא תנועה לאתר.

3. אתרי אינדקס

אתרים המרכזים מספר רב של אתרים בקטגוריות. הדבר מאפשר נגישות וניווט יעיל למשתמשים.
אתרי אינדקס נוצרו לשתי סיבות:
– חיפוש של משתמשים אחר עסקים ברשת.
– ניצול קישורים חוזרים מאתרי אינדקסים להשגת דירוג אתר גבוה יותר.
קישורים מאתרי אינדקס לא משפיעים בצורה ניכרת על דירוג האתר שלכם מכיוון שלכל אתר אינדקס מספר גדול של קישורים יוצאים. קישור לאינדקסים המובילים היא דרך מצוינת להתחיל את הדרך בקידום האתר שלכם.

4. קניית קישורים

קידום אתרים באמצעות קישורים בתשלום זאת פרקטיקה מאד מקובלת. בשנים האחרונות יותר ויותר שירותי בניית קישורים בתשלום צצו להם ומציעים לפרסם בעשרות אתרים שונים וברמות מחירים שונות.

5. אתרי תמיכה

מדובר באתרים שמטרתם לשמש פלטפורמה לפרסום מאמרים והוצאת קישורים מהם – לצורך חיזוק אתרי לקוחות והחלפות מאמרים וקישורים.

6. רשתות חברתיות

כמעט כל הקישורים מאתרי רשתות חברתיות הם קישורי Nofollow אבל עדיין יכולים לקדם את האתר על ידי הזרמת תנועת גולשים לאתר.

7. קישורי קרדיט

הם קישורים שמשתכפלים לאורך כל עמודי האתר.
לדוגמא: האתר נבנה על ידי x. מדובר סה”כ בקישורים חיצוניים שהם לגיטימיים, ובכל מקרה גוגל מתייחס אליהם כאל קישור אחד.

8. אתרי מאמרים

אתרים המכילים מאמרים במגוון תחומים. שימו לב כי חשוב לבחור בקפידה את האתר שרצונכם לקשר ממנו. אתרי מאמרים עשויים להיות לא ממוקדים לאף נישה, מכילים מאמרים וקישורים שלא קשורים אחד לשני. גוגל עשויי להתעלם מקישורים אלו ואף לתת ערך שלילי לאתר ולגרום נזק.

9. החלפת קישורים

שיתופי פעולה בין אתרים- אתר x מקשר לאתר y, אתר y מקשר לאתר z, ואתר z מקשר בחזרה לאתר
שימו לב שפעולה זאת מצריכה צלע שלישית מכיוון שגוגל תזהה חילופי קישורים בין שני אתרים בלבד ולא תתייחס לפעולה.

10. אתרי וידאו

דוגמה טובה לכך היא קישור בתוך תיאור של סרטוני יוטיוב. מדובר בקישור Nofollow – כבייכול קישורים שלא תורמים לתהליך קידום אתרים בגוגל, אבל כזה שיכול להביא הרבה תנועה לאתר בשל פופולריות הסרטון.

סטודיו שושן- בנייה ועיצוב אתרים

מוטי שושן

מנהל הסטודיו, מתמחה בבנייה ועיצוב אתרים וחנויות אינטרנטיות. בעל נסיון של 10 שנים בליווי עסקים וסקרנות רבה ללמידה והתחדשות. מלווה תהליכים משלב הרעיון, דרך אפיון, עיצוב ופיתוח.